REQUIEM RECORDS


od lat wydaje i promuje muzykę elektroniczną, ambientalną i industrialną. 

Dziś praca wydawnictwa skupia się przede wszystkim na przedsięwzięciu o nazwie Archive Series

Linia wydawnicza Archive Series to unikatowy projekt, który stworzyliśmy by zachować ogromny potencjał muzyki lat 70, 80 i 90. 

Wznawiamy, a w wielu przypadkach wydajemy po raz pierwszy nagrania polskiej sceny niezależnej. 

Wartość artystyczna tej twórczości jest nieoceniona, choć w wielu przypadkach nieznana, a my postawiliśmy sobie za cel ocalenie przed upływem czasu dokonań twórców z tamtych lat.



KONTAKT


ZAMÓWIENIA

 
 

HATI | enter the dragon | requiem rec 50/2012










Nagranie koncertowe z 2009 r. Zaprezentowana na albumie improwizowana muzyka tria nabrała cech nieco awanturniczej „freely improvised - trance - drone -music”, pełnej nieoczekiwanych zwrotów akcji i dynamicznej dramaturgii, w nieprzewidywalnej dźwiękowej opowieści. 

Recording from concert in 2009. Improvised music presented by the trio on the album gained features of a little bit adventurous ”freely improvised–trance–drone–music”, full of unexpected turns and dynamic drama in the unpredictable sound story.


HATI to grupa muzyczna bazująca na brzmieniu instrumentów akustycznych - etnicznych i obiektów z recyklingu, łącząca w sobie eksploracje na polu muzyki rytualno-medytacyjnej i improwizowanej. 

Muzycy HATI - jako duet Rafał Iwański i Rafał Kołacki - zagrali kilkaset koncertów w Polsce, USA, Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Danii, Austrii, na Węgrzech i na Litwie. Współpracowali koncertowo i studyjnie z wieloma artystami dźwięku i obrazu takimi jak Z’EV (m.in. podwójny album nagrany podczas trasy koncertowej w maju 2011 - Z'EV & HATI "Heart of a Wolf"), grupa PAS z Nowego Jorku (album PAS/HATI present P.H.A.S.T.I. - "The Stages of Sleep: A Metaphor for Torun"), PURE (wspólny projekt PRSZR, album "Equilirium"), John Zorn, Sławomir Ciesielski (ex Republika; album pt. "Wild Temple" ukaże się nakładem Monotype Records), Robert Curgenven, Steve Buchanan & Heike Fiedler, Raymond Salvatore Harmon i wieloma innymi. R. Iwański i R. Kołacki są pomysłodawcami i współorganizatorami CoCArt Music Festival w CSW Znaki Czasu w Toruniu.

HATI is an audio project based on sound of ethnic instruments as well as hand-made instruments or found objects. HATI forms a link between a personal interest in modern improvised and acoustic music with ritual and meditation. Since 2003 the band has performed many times in Poland, Germany, USA, Spain, Netherlands, Belgium, Ireland, Northern Ireland, England, France, Hungary, Austria, Denmark and Lithuania 

The band was founded in 2001 by Rafał Iwański and Dariusz Wojtaś, since 2006 they have played as trio with Rafał Kołacki. Since 2007 the band has performed as a duo: R. Iwański and R. Kołacki and occasionally with other musicians: Dariusz Brzostek - 2008-2010, Sławomir Ciesielski - 2010, Robert Darowski - 2011-2012. HATI's recordings were published by Requiem Records ("Enter the Dragon, 2012), Drone Records ("Recycled Magick Drones", 2007), Beast Of Prey ("Die Mechanik, Die!”, 2008), Eter ("Works for Scrap Metal", 2007, "KA", 2009), Nefryt ("Zero Coma Zero", 2005, "Recycled Magick Emissions", 2006). Live cooperation with: Z'EV (+ full length albums HATI vs. Z'EV "#1", 2006, Ars Benevola Mater and Z'EV & HATI "Heart of a Wolf", 2011, Zoharum Records), PURE (live & studio - project of HATI and PURE called PRSZR “Equilirium”, 2012, Hinterzimmer Records), PAS (+ full length album PAS/HATI present P.H.A.S.T.I., 2011, PAS Records), John Zorn, LAL (HATI vs. LAL "The Journey Like Never Before...", 2008, Requiem Records), Steve Buchanan & Heike Fiedler (studio), Robert Curgenven (live & studio), WEREJU (live), Raymond Salvatore Harmon and many others. 

more:
www.myspace.com/hatitah


RECENZJE


Hati, slowly becoming well-known in and outside Poland for their percussive soundscapes and constant recording and touring played on April 29 2009 at Klub Dragon in Poznan and this is now released. I am never too sure about these live recordings. How are we to judge this recording as something special, compared with no doubt their other live recordings? What is so special about this one, that it needed a release, even when it's close to four years later? That question is of course not answered anywhere, so we have to listen and see for ourselves. Hati is a trio with an array of gongs, tam-tam, shell, rattles, singing bowls, wooden pipes, chains and a harmonium. And lots more from the percussion front actually. As of course with everything reviewed here, I played this with great interest. I think I heard a Hati in a very fine form, but did I hear a Hati that was in any way different than the Hati I heard so far? Not really, save perhaps that this seemed a particular loud(er) recording, taking away bits of the atmospheric edge this kind of music usually has. Nice indeed, but the question is I think pretty valid: 'why release this in times when the CD market is already flooded by releases?'.

Frans de Waard vitalweekly

© requiem records