|
|
|
REEDYCJE REQUIEM PRODUCTIONS
RECORDS 1994–1999 |
|
TKT | Archiwe
| RPR:09
|
reedycja taśm (metalowego pudełka) wydanych w 1997 roku w nakładzie 80 egz. |
|
|
|
Wybór nagrań grup ZILLCH, ŁADNE KWIATKI, GODZILLA
czy GENETIC TRANSMISSION z lat 80/90, w których grał Tomasz
Twardawa. Klasyka gatunku - industrial. TKT to fabryki i
kopalnie...
2 x cdr 50/50 min
|
|
CD1:
01. ZILCH
02. ZILCH
03. ZILCH
04. ZILCH
05. ZILCH
06. ZILCH
07. ZILCH
08. A. Konieczny / T. Twardawa
09. ZILCH
10. A. Konieczny / T. Twardawa
(cały utwór)
11. ZILCH
12. ZILCH
13. ZILCH
CD2:
01. T.Twardawa / K.Ciesielski
02. T.Twardawa / K.Ciesielski
03. Ładne Kwiatki
04. Ładne Kwiatki 1993
05. Ładne Kwiatki 1995
06. Ładne Kwiatki 1995
07. Genetic Transmission
08. Genetic Transmission
09. Godzilla
10. Godzilla
11. Genetic Transmission
(cały utwór)
|
|
WIĘCEJ
http://requiem.serpent.pl/archiwum/twardawa.htm
|
|
RECENZJE
|
|
Niesamowicie wydany (oprawą są skręcone śrubami metalowe płyty)dwukasetowy album zbiera rozproszone nagrania śląskich formacji ZILLCH, ŁADNE KWIATKI, GODZILLA, GENETIC TRANSMISSION z lat 1987-1997. Postacią łączącą wspomniane grupy jest TOMASZ TWARDAWA, u schyłku dekady swej eksperymentalnej działalności wyjątkowo aktywny polski kontynuator tradycji industrialnej. "TKT" ujawnia początki działalności artysty i inne oblicza jego aktualnych projektów GODZILLA i GENETIC TRANSMISSION. Te słynące z ekstremalnego noise'u grupy reprezentują tu-obok, rzecz jasna bezkompromisowego industrialu-również senne, zadumane utwory bliskie duchem ulubionego przez OBUH zewowego ambientu.
Zaskoczeniem są także, zachowane w niestety fatalnej jakości, nagrania ZILCH sprzed lat 10-mroczny, neurotyczny wyraz młodzieńczych fascynacji muzyką PERE UBU, CHROME, RESIDENTS, BIRTHDAY PARTY. Poźniejszy koncert ZILCH i dokonania ŁADNYCH KWIATÓW to w zasadzie wstęp do industrialnych eksperymentów GODZILII i GENETIC. Całość jest imponującym konsekwencją w niełatwych, radykalnych poszukiwaniach kawałem frapującej historii wyrwanej z serca najprawdziwszego undergroundu. Zdarzaja się przegięcia, ale obok nich klejnoty objawiające niedostępny dla wielu sekret tworzenia muzyki, polegający na tym, że tak naprawdę wszystko zaczyna się od zasłuchania, fascynacji dżwiękiem, wszelkimi jego przejawami i brzmieniami. U TWARDAWY znać to nieomal medytacyjne, chłonne otwarcie na dżwięk jako taki. I dlatego ta muzyka nawet w najbardziej zgiełkliwych, jadowitych dla uszu fragmentach dostarcza prawdziwie inicjacyjnych wrażeń, które niekiedy zyskują magiczną siłę.
Rafał Księżyk
|
|
|
|